چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
عظیم ابراهیم پور ظهر

حوزه/مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور گفت: ائمه جماعت بایستی با قصه‌گویی و روایت گری، مفاهیم دینی و اجتماعی و مسائل روز و تحولات جدید منطقه و جهان اسلام را به درستی برای نسل جوان تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عظیم ابراهیم پور ظهر امروز در چهارمین مراسم از سلسله عملیات‌های تبیینی پشتیبانی "راه نصرالله" که با حضور ائمه جماعت مساجد استان و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های کوثر قم برگزار شد، با تأکید بر اهمیت نقش ائمه جماعت در تبیین مسائل روز، گفت: اگر قرار است علمداران میدان، ائمه جماعت باشند، باید تلاش بیشتری برای تفهیم و آگاهی‌بخشی مردم در نماز جماعت مساجد صورت پذیرد.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور با اشاره به نقش ویژه ائمه جماعت در انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان اظهار کرد: در مواجهه با نسل جوان، ائمه جماعت باید قصه‌گویی و روایت‌گویی را محور قرار دهند؛ وقتی پای قصه و روایت به میان می‌آید، نسل جوان با اشتیاق گوش می‌دهد و این امر تا ساعت‌ها آنها را جذب می‌کند؛ چراکه زبان جوانان امروزی زبان روایت و داستان است.

وی افزود: نسل جوان امروز هنوز به درک کاملی از تبیین مسائل منطقه‌ای نرسیده است؛ باید به آنها یادآوری کنیم که از آغاز خلقت حضرت آدم(ع)، جبهه حق و باطل شکل گرفته است و انتخاب جبهه حق وظیفه‌ای است که ما باید به جوانان کمک کنیم تا آن را درست انجام دهند.

ابراهیم پور در ادامه گفت: نزاع بین جبهه حق و باطل نه تنها در عرصه‌های انسانی بلکه در سبک زندگی تمامی موجودات زنده جهان نیز تأثیرگذار است؛ این موضوعات باید برای نسل جوان تبیین شود تا آنها بتوانند جایگاه خود را در این نزاع بشناسند و انتخاب صحیحی داشته باشند.

وی به نقش رسانه‌ها و تبلیغ در تبیین مسائل روز جهان اشاره کرد و گفت: در عصر کنونی، رسانه‌ها نقش اساسی در شکل‌دهی افکار عمومی دارند و ما باید از این ابزارها به بهترین نحو برای تبیین مفاهیم دینی و اجتماعی استفاده کنیم.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور ابراز کرد: یکی از راه‌های اصلی مواجهه با چالش‌های فرهنگی و اجتماعی امروز، استفاده از ظرفیت‌های مساجد و امامان جماعت است؛ آنها به عنوان رهبران دینی می‌توانند با بهره‌گیری از زبان قصه و روایت به تبیین مسائل برای جوانان بپردازند و این نسل را به سمت انتخاب صحیح جبهه حق هدایت کنند.

وی عنوان کرد: مساجد نه تنها محل اقامه نماز بلکه مراکز مهمی برای تربیت دینی و اجتماعی جوانان هستند؛ ائمه جماعت باید با روش‌های جدید و مؤثر به تبیین تحولات جدید منطقه و جهان اسلام و انتقال مفاهیم دینی بپردازند تا بتوانند نسل جوان را جذب کنند.

ابراهیم پور تأکید کرد: وظیفه ما است که به جوانان کمک کنیم تا جایگاه خود را در این نزاع دیرینه بین حق و باطل بشناسند چراکه این مسئله به صورت مستقیم بر سبک زندگی و تصمیم‌گیری‌های آنها تأثیر خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha